3 TAHUN BERLALU.... 3 TAHUN MENDATANG....
Monday 25 April 2011 by hamzah ( cenderawasih) in


3 TAHUN  BERLALU.....3 TAHUN MENDATANG....

3 tahun masa beralalu...sewaktu aku melangkah kan kaki di padang kawad Uitm shah alam..kenanagan dimana aku xmgenal sape itu azam hafiz...sape itu ruysdi...sape faizal....sape nasrol....sape farid ...sape itu norfarid....sape itu dahlia ...sape itu farah...sape itu harmin.....tp selama 3 tahun mgajr aku mgnal mereka semua....selama 3 tahun yg pd mulanya aku xdikenali...tp setelah 3 tahun aku digelar cik am...tan sri....gagak hitam..cenderawasih...selama 3 tahun juga aku ...belajar erti SAHABAT.... slpas 3 tahun berlalu....kenalkah aku lg pd ejan,,,knal kah aku pd piji..knlkah aku pd addah...knlkah aku pd ummi....dan selapas 3 tahun ini knlkah fairuz pd cik am....knlkah pijam pd gagak hitam...knlkah herry pd tan sri..... Begitu juga  selapas tiga tahun berlalu air mata ini masih lg basah takala diri ini  mendengar panggilan dari seorang  kawan yg menyatakan salah seorang sahabat kita telah dijemput ilahi...air mata ini masih lg belum kering tatkala mengenangkan diri  ini mencium dahi seorang sahabat yg terbujur kaku sebelum dia disolatkan...dikebumikan....dan sebelum jasadnya dibawa ke utara,, ........dan adakah tiga tahun yg akan dtg aku dpt lagi duduk serumah dgn azam hafizi...dpt membawa nasrol dan rusydi menaikki mtr ku....adkh 3 tahun yg mndtg aku dpt kwn2 myambut hari jd ku bersama ana.. adakah 3 tahun yg akn mndtg...dptkah aku mengambara bersama amalia ....suzana...farid tahir.......untuk membuat tugasan berkumpulan....dan adakah 3 tahun yg akan mndtg aku dpt,,,,,,lpk makan dan minum dengan....khairul faizal...fazlan...alizan ...fahmi...hafsham ...menonton bola bersama mereka...masihkan ada lagi program2  spt  dinner...mmt...futsal yg aku dapat urus bersama2....nurul aini....aimi...nawfal....iznor....wni selepas 3  tahun ini......dapatkah aku bermain futsal bersama  payja....izaham...amin......pada 3 tahun akn datang.......rindunya aku menaiki motor berjalan2  bersama2  gjul....jufri ...dan sharol azwan...pd 3 tahun yg lalu...hati ini terdetik takala terkenang kan aku bersama2 hazlyn....wings...zues....hafizah..shahzwan...yati...nadiah...rose ...bawang dan intan.......membuat prentation di hadapan pensyarah.....begeti juga dptkah lagi aku bersengkang mata di fakulti mnyiapkan tugasan bersama....ilyanis...amira...nuramira...mimi...siti aminah...hanisah... wan ina maryana...ira  ..syfinaz...selepas 3 tahun berlalu...
 3 tahun berlalu.... 3 tahu mendatang.....titisan mutiara jernih...tdk henti2 mengalir sewaktu ku mencoretkn tinta  ini.....teman...ku susun sepuluh  jari memohon kemaafan....takala ..tan sri....gagak hitam...cenderawasih...cik am ini...pernah mengguris hati kalian.....maafkn insan hina ini....
KU TERPAKSA HENTI DI SINI ....KERANA  MATA INI ...TIDAK MAMPU ...MENGELUARKAN  TITISAN JERNIH LAGI...


Yang  menaip tinta pilu.....
HAMZAH....GAGAK HITAM....CENDERAWASIH....CIK AM



Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer
  1. nice entry.. memang terserlah bakat menulis... huhu... kenangan manis ana sambut harijadi bersama dengan cik am n membe2 karib kita... ana rindu kenangan tu... ^^

  1. huhuu..terima ksh ana....am pun bukan pndai sgt menulis....ni pun cuba2 je...

Post a Comment